Pages

Friday, May 3, 2013

BILA KENA USHA DENGAN LECTURER

assalamualaikum and hai semua!

mesti sekarang ni ada yang tengah sibuk nak balik kampung nak mengundi kan?? hati-hati balik yer.. tak kira la sape yang anda mengundi nanti, pastikan undi anda tak rosak..kalo tak sia-sia je nanti.. eceh cakap macam balik mengundi plak :p

ok..aku just nak berkongsi pengalaman apabila kena observe dengan my lecturer.. setakat ni aku dah kena observe sebanyak dua kali.. so tinggal SEKALI je lagii!!! wey tak sabaq nak habes cepat-cepat untuk kena observe ni..huu~

first time kena observe masa aku masuk kelas form 1.. masa ni memang lecturer bagitau yang dia nak datang hari sekian, and pukul sekian sekian la.. pastu aku pun konon mengambil langkah berwaspada la.. warning students awal-awal..cakap orang kementerian nak turun..KONON jela :p hahaha..pastu aku buat perjanjian ngan diorang..kalo buat perangai baik-baik cikgu belanja KFC.. terus kecoh satu kelas kau! yela.. budak-budak kan..layankan aje la..huhu.. nak dijadikan cerita pulak, hari yang lecturer aku datang tu, students aku sume menyepi..serius aku jadi kekok semacam.. biar betul budak2 ni??? selalu suara aku tenggelam dah macam duk dalam market jual ikan.. ini aku tanya pun sorang pun xda suara.. diam membatu =.='  syabas dan tahniah sebab korang memang pandai berlakon..itu semua poyo tau! hahahaha :D so far alhamdulillah.. Madam Fuzaina pun sangat faham keadaan kami kat skolah tu.. tq Madam!!

so second time kena observe, memang syok habes! duk layan tulis kat papan hitam..aku toleh je kat pintu kelas, Madam dah lambai-lambai tangan sambil senyum kat aku..wokeh suprise visit! gile tak gelabah! haha.. nasib la aku ada buat juga nota guna kertas mahjung..sebab aku pun macam dapat rasa dia nak datang..fuhhh~ masa ni plak dengan form 2.. nak dijadikan cite plak, masa tu students aku ramai yang pegi solat..yang chinese plak pegi toilet.. so kelas memang kosong la.. aku dah gelabah sorang takut students tak masuk kelas plak.. nasib yang rajin ponteng pun masuk kelas.. tapi diorang memang buat macam takda orang lain dalam kelas tu, macam diorang tak perasan yang lecturer aku ada dalam kelas tu..so keadaan memang tidak berada dalam keadaan pura-pura..tak reti berlakon macam form 1 plak diorang ni..haha :D pastu aku siap bertukar jadi singa betina lagi! mana tak nyer.. kelas dah macam dekat pasar, smpai aku naik tension.. ape lagi menjerit la aku sampai semua terdiam! tapi aku rasa better macam ni..sebabnyer bila dalam keadaan yang tidak pura-pura, kita akan jadi kita yang real..so kat situ kita boley tengok kelebihan dan kekurangan kita yang sebenar..sape setuju?? 

so far.. banyak aku belajar sepanjang praktikal aku ni.. bila buat kira-kira hari, dah nak habes rupanya praktikal.. kadang-kadang rasa sedih gak la nak tinggal budak-budak ni even nakal sampai aku stress :p wah memang ada jiwa pendidik tak aku?? kih3.. ape pun aku hanya mengaharap yang terbaik..insyaAllah :)


noti budak-budak ni ^^ 




2 comments:

Mysara Ab Rahman said...

msti best kn layan kerenah bdk2 yg mcm2 tu..

Lya said...

haha..penat jg la :p