Pages

Saturday, May 4, 2013

SG GABAI THE BEST!

hello semua!  hepi weekend!!

di kala orang lain sibuk nak balik kampung, sibuk nak buat pilihan untuk mengundi..aku first time bawa bbq54 berbekalkan google map yang dina print menuju ke hulu langat..sg gabai here we go!! tapi pada mula nyer tersasar menuju ke arah yang tak sepatut nye :p takpe la kita kira jalan-jalan kenal tempat kan.. alasan letteww! hihi.

bila map tak boley pakai mula la nak gelabah. tapi last-last thanx to dina's navigators kerana telah membawa kami ke jalan yang benar dan sebenar-benarnya. haha. jauh juga la perjalanan kami dari shah alam. smpai kan ada la salah sikit-sikit masuk jalan tu. tapi normal la bila main redah je kan. bila  dah nak dekat sampai, nampak je signboard sg gabai masing-masing over eksited, tak sabar wokey nak terjun dalam air! 



nak masuk kena bayar sorang seringgit. so memang takda benda yang free sekarang yer, sume kena pakai duit. boley tahan ramai gak la yang datang mandi-manda kat sini. yang ramai nyer sudah tentu anak-anak muda kita. kalo tengok tu memang 'sakit mata' juga la (faham-faham sendiri sudah) tapi ape aku kisah janji aku dapat masuk dalam air. actually sg gabai ni sama je laluan nak pegi ke lubuk manggis, tempat orang yang selalu buat kem. kat sg gabai ni pun ada tempat kem. aku pun dah sampai lubuk manggis tu 2 kali dah. tapi macam teruja gak la sebab boley drive sendiri sampai ke air terjun ni sebab sebelom ni pak cik driver bas je yang tolong hantarkan (^_^)V


get ready to mandi ha?! hehe. sebelum sampai kat tempat yang best untuk menghilangkan segala penat dan stress, memang kena tambahkan penat dan stress dulu yer. sebabnye kena panjat tangga yang agak tinggi juga la. tapi view kat situ sooooooooo nice yaw! serius  korang akan rasa....wow syoknya!! sebelom nak sampai tu korang boley la posing-posing dulu sebab ada check point kat tangga yang nak kena naik tu ;)


see?! aku tak tipu kan. cantik sangat tempat dia. ada masa turun la ke sg gabai yer! ;) sekali sekala nak hilangkan penat or nak enjoy masa weekend yang ada. sambil-sambil menikmati keindahan alam ciptaan Allah :)


kami dah nak balik!! anda bila lagi??? hehehehe~ ok yang kat kg selamat mengundi yerr! ;)






3 comments:

Teena Tna said...

Best nyerr tengok air terjun tuu

Btw nice to see your blog, i'm new in blogging

Please visit mine too

insanbiasabiasa@blogspot.com

::CIK LYNN:: said...

weh...nanti bawak aku pulak!!! :D

::CIK LYNN:: said...

weh...nanti bawak aku pulak!!! :D