Pages

Thursday, October 13, 2011

KUAT KE KITA?

tabah ke aku?

kuat ke aku?

itulah persoalan yg selalu berlegar-legar dalam pemikiran aku.. kita tak perlu tanya pada orang lain sebab hanya dri kita yang tahu jawapan utk persoalan tu...hanya kita sendri tau kekuatan  kita berada di tahap mana.. 

terlalu byk ujian dan dugaan.. itu tanda Allah sygkan kita.. kenapa Allah bg ujian pada kita? sbb Dia tau tahap kekuatan kita.. Dia tau kita boley hadapi ujian dan dugaan yang datang menimpa-nimpa.. Allah nak kita jadi hamba Dia yang sentiasa tabah dan redha dengan ape sekalipun ujian dan dugaan yang menimpa..

bila kita relate balik ujian dan dugaan dengan kita,especially perempuan.. bukan mudah utk kita hadapi semua tu.. kita sendri tau, mcm mana Allah jadikan seseorang perempuan tu.. perempuan punyai hati yang lembut, emosi yang tinggi.. air mata tu dah macam sahabat baik.. tapi tak mustahil utk kita yang bergelar perempuan utk menjadi seorang yang tabah.. always think positive! :) kadang2 ujian dan dugaan tu la yang bantu kita utk kita jadi lebih kuat.. at least kita belajar sesuatu yang tidak sama sekali akan merugikan kita.. itu sgt pasti! :)

begitu juga dengan kehidupam aku yang terlalu byk ujian dan dugaan...semoga aku akan terus tabah menghadapi liku2 hidup ini :')






// everything happens for a reason //





1 comment:

hazran said...

tabahkn hati ok. only u can feel the rain on ur skin & only u can wipes it off when theres nobody around. tp ingt yg Allah sntiasa brsama org2 yg sabar :)