Pages

Saturday, January 14, 2012

NAJWA

semua orang ada nama kan..kalo takda nama macam pelik la pulak kan..ada ke manusia kat dunia ni takda nama? semua orang ada nama yang cantik-cantik makna dia, ada keunikan tersendiri.but kena careful la kalo nak pilih nama untuk anak-anak korang nanti ;)

well mesti ada tengok kan video yang orang-orang share kat fb pasal nama-nama yang sering diganggu jin . u know what? my name is including . najwa . kalo sape yang tak tahu, full name aku nur iylia najwa . najwa means bisikan . adakah disebabkan maksud itu berkemungkinan orang-orang yang bernama najwa akan terjebak dengan gangguan-gangguan ini . na'uzubillah . alhamdulillah so far aku takda la diganggu sampai tahap teruk kan . kalo takut kerana bayangan sendiri tu mungkin :p so untuk menjauhi risiko diganggu bagi nama-nama yang terlibat ustaz tu syorkan jangan panggil orang tu dengan nama tu . kiranya jangan panggil aku dengan panggilan najwa . tapi kira ok la kan coz sahabat-sahabat sekalian panggil aku dengan panggilan iylia :) tapi kecik-kecik dulu orang panggil aku najwa . entah camne taktau boley tukar jadi iylia . kira ada baiknye juga ye tak? hihi.. btw nama lain yang ustaz tu sebut nama balqis dan qistina . so pemilik nama-nama ini..JAGA-JAGA...ADA YANG MEMEGHATIIII~ [ tetiba kiah propa nyibuk plak ]








11 comments:

::CIK LYNN:: said...

akak, najwa latif mcm mna plak??hehe

Lya said...

semua la..adik kakak makcik nenek monyang yg ada 'najwa'..haha

Mysara Ab Rahman said...

kena berhati2...
jgn biarkan hdup anda diselubungi misteri..hehe

Lya said...

heee..seram pulak..kih3

Ah Pem said...

boleh mintak no kiah propa x

Anonymous said...

ini komen dari Ustaz Dr. Zaharuddin Abd Rahman "Saya baru sahaja menghubungi Dato' Dr Haron Din berkenaan nama-nama yang dikatakan anak JIN, beliau MENOLAKNYA dan juga menggunakan ayat 65 surah an-Naml menolak pengalaman tertentu sesiapa jua yg mengatakan nama2 tertntu boleh membawa penyakit misteri. Cuma hanya ada nama JIN yg disebut di dalam hadis shj yag elok tidak digunakan spt Azazil, Wiswas, Khannas, Murrah, Harb, Soba & brbp yg lain disebut dlm hadis, Itupun tidak sohih jika guna maka akan kena sakit misteri. Ia bercanggah dgn Al-quran."

Lya said...

o yeke..hmmm..at least persoalan tentang keraguan nama-nama ni terjawab..alhamdulillah at least dapat tau mana betul mana tidak..huhu..thanx :)

Ah Pem said...

aku bace perkataan 'nama' sbg 'mama'
dan sebaliknya disebabkan font pelik ni

Lya said...

mata ko yang pelik pem :p

Ah Pem said...

aah la mate aku yg pelik la
hari ni elok pulak aku bace smua
tp hari ni aku x bace satu entry smpai habis tp aku carik yg ade tulis 'nama' je

Unknown said...

sedap nama najwa..siti nk letak nama bakal baby ni najwa le (kalo baby gurl la,huhu)