Pages

Tuesday, February 28, 2012

BUTIR NANGKA + CHA CHA

salam ;)

ok sedang menghitung hari untuk balik shah alam T___T  so before balik sana request dekat mak, mintak mak buatkan bubur.. BUBUR BUTIR NANGKA + CHA CHA...ni sebab sorang nak makan butir nangka sorang lagi nak makan cha cha...so masuk dalam satu periuk terus!! hahaha...bukan aku taknak buat sendiri yang duk request kat mak ni...tapi sebab experience buat bubur zero!! ekekekeke...kang tak jadi bubur jadi benda lain plak....jangan lepas tu sampai kena guna perumpamaan 'nasi dah jadi bubur' pulak :p  so dah tau dah camne...pasni boley ajak osmate buat ujung minggu!! ^^ kitaorang suka buat makan-makan ni :):):)





ok 2 pic kat atas ni adalah adunan untuk buat butir nangka tu...actually biji nangka pun boley...ambo sajo nok kecek klate sebab bubur ni femes kat kelantan and one of fav food raja perlis mak aku cakap...why? raja pompuan of coz la geng ambo...orang pantai timur...tapi aku celop-celop je la..hik3 ^^  so aku decide nak buat kaler hijau dengan merah...kalo korang nak buat warna lain pun takpe...biru ke kuneng ke oren ke... baru meriahh! tak gitu? ;)


ok ini bila dah siap digentel-getel dan direbus dalam air mendidih...penat tau nak gentel ni =.=  [ alasan gile!! hahahahaha ] tapi cute tak aku buat?? hihihi


then ini la cha cha...yang nampak putih-putih tu sagu yang belom masak lagi ^^ amacam nampak best tak???  tapi memang best pun kalo tak takda la laku bubur yang aku ngan mak aku buat ni...habes seperiuk besar!!! ^^ so dapat juga lepaskan kempunan nak makan bubur butir nangka ni...tok mek aku la ajar aku masa kat kg ritu...masa tu makan sikit je sebab itu pun ada orang bagi...nak suruh tok mek buat segan pulak aku..ehehehe...so nnt try la! dijamin sedap! ;)